9 Haziran 2010 Çarşamba

biyometriden kaldınız!

bionik kadının bile benim kadar biyometrik fotoğrafı yoktur heralde!


her sene olduğu gibi bu sene de heves edip "yaban ellere gidicem!" diye planlar kurarken karşıma, "10 yıldan eski pasaport cüzdanlarını sevmiyoruz, vize de vermiyoruz!" kaprisi çıkınca pasaport şubesine gitmek şart oldu. iyi, güzel.

araştırmalar yapıldı. gerekli belgelere internetten bakıldı. arkadaşın tavsiyesi üzerine istemeye istemeye karşı pasajdaki dandik fotocuya gidildi ve normal vesikalıklarla birlikte vize için lazım olur diye 6 adet biometrik vesikalık da yaptırıldı. harika!

sonraki sabah şubeye gidildi. tabii ki sıra no kalmamıştı. bari harcı yatıralım dedik. o sırada dank etti, "hazır yeniletmişken, çipli pasaport alalım, modernleşelim, gavurlar kötü gözle bakmasın" dedik. iyi, güzel.



işe döndük, internetten randevu aldık. fakat çipli pasaport için de biometrik foto lazımdı ve elimizdekilerin ölçüsü sitede verilen ölçüden farklıydı. yeniden çektirmek şarttı. randevu günü sabahtan bu sefer dandik olmayan bir fotocuya gidildi, emniyetin sitesinden ölçülere bakıldı ve 4 adet daha uygun vesikalık yaptırıldı. artık beni kimse tutamazdı!

randevu saati gelince şubede vaziyet alındı. belgeler verilirken memur abimiz fotolarıma bakarak, "bunlar olmaz, 5x5 amerikanya modeli biometrik olması gerek" deyiverdi..

isyanımı haykırmaya ufak ufak başlamışken, memur abinin "sesinizi yükseltmeyin hanfendi, burası şikayet bölümü diil, şikayetinizi ilgili bölüme yazarsınız" uyarısıyla! biraz toparlandım (memura yamuk yapılmaz, hele işin bitmemişken. a benim salağım!).

ve benim gibi, gün içinde yapılan bu ani ebat değişikliğini telepati yöntemiyle algılayamayacak kadar geri kalmış bir avuç pasaport isteklisi yurdum insanıyla karşıdaki fotocunun yolunu tuttuk.

ordakilere biraz durumdan yakınıp içimi boşalttım. bu arada terden parıldayan yüzümle şaşı baktığım pozum aceleyle çekildi. neyse ki, son anda ruj sürmeyi başarmıştım. heyyo!



sonra dualar okuyarak bi kez daha memur abinin yanına çıktım ve gerekli evrakları doldurup allaha havale ettik.. başvuru yaptığıma dair hiçbir kanıtım yok. pasaportum gelmezse, elimde kalan şaşı ve ağlamaklı bakışlı 12 biometrik fotoyu bi bardak solüsyon suyunda eritip içmeyi planlıyorum.